Kasım ayı ara tatilde öğrenci etkinlikleri http://aratatil.meb.gov.tr/ sitesinden inceleyebilirsiniz.
Etkinlik Türü |
Etkinlik Adı |
Etkinlik İçeriği |
Etkinliğin Uygulanacağı Eğitim Kademesi |
Etkinliği Koordine Edecek Birim |
İş Birliği Yapılacak Kurum Ya da Kuruluşlar |
Etkinlik Tarihi ve Süresi |
|||
Okul Öncesi |
İlkokul |
Ortaokul |
Ortaöğretim |
||||||
|
GEZİ
|
Müze, ören yeri gezisi |
İl/İlçe Müzeleri, Dolmenler, Meriç Nasuhbey, Enez Kalesi, Kral Kızı Bazilikası vb. |
* |
* |
* |
* |
Ortaöğretim |
Kültür ve Turizm Müdürlüğü |
19-22 Kasım 2019 |
Şehitlik ziyareti |
İl/İlçe Şehitlikleri, Edirne Balkan Şehitliği, Geçkinli Balkan Şehitliği, Uzunköprü Garnizon Şehitliği, Meriç Edeköy Şehitliği, Havsa Kurtbey Şehitliği vb. |
* |
* |
* |
* |
18-22 Kasım 2019 |
|||
Gazi ziyareti |
İl/İlçe Gazi ve Şehit Aileleri Ziyareti . |
* |
* |
* |
* |
Şehit Aileleri Derneği |
|||
Sanat merkezi, oyuncak müzesi gezisi |
Edirne Hasan Ali Yücel Çocuk Müzesi. |
* |
* |
* |
* |
Edirne Belediyesi |
|||
Hayvan barınağı, hayvanat bahçesi, aqua parklar, botanik bahçeleri ve park gezisi |
Edirne Belediyesi Hayvan Barınağı Keşan Belediyesi Hayvan Barınağı vb. |
* |
* |
* |
* |
Edirne/Keşan Belediyesi |
|||
Trafik eğitim parkları gezisi |
Edirne Trafik Eğitim Parkı |
* |
* |
* |
* |
İl MEM |
|||
Kütüphane gezisi |
İl/İlçe Millet Bahçeleri(Merkez, İpsala, Küplü, Süloğlu, Havsa) ve Kütüphanelerin gezilmesi vb. |
* |
* |
* |
* |
Kültür ve Turizm Müdürlüğü |
|||
Bilimsel araştırma merkezleri, teknokent, gözlemevleri, teknoloji ve bilim fuarları, üniversite gezisi |
Trakya Üniversitesi ve Bağlı Yüksekokullarda yer alan bilim fuarı ve teknoparkın gezilmesi vb. |
* |
* |
* |
* |
Trakya Üniversitesi |
|||
Bir huzurevini veya çocuk esirgeme kurumunu ziyaret etme |
İl/İlçe Huzurevi ve Çocuk Esirgeme Kurumu ziyareti vb. |
* |
* |
* |
* |
Temel Eğitim |
Aile Sosyal Politikalar Müdürlüğü |
||
Gençlik merkezlerini ziyaret etme |
İl/İlçedeki Gençlik Merkezleri |
* |
* |
* |
* |
Gençlik Spor Müdürlüğü |
|||
Mimari değeri olan yapılara (köprü, cami, medrese, külliye, türbe, konak vb.) inceleme gezileri |
Selimiye Cami, Has Yunus Bey Türbesi, Hersekzade Ahmet Paşa Cami, Muhittin Baba Türbesi, Sokullu Mehmet Paşa Cami ve Külliyesi, Uzunköprü Muradiye Cami vb. |
* |
* |
* |
* |
Kültür ve Turizm İl/İlçe Müdürlüğü |
|||
Bir akrabasına ya da sınıf arkadaşına ev ziyaretinde bulunma |
Akraba/Arkadaş/Komşu Ziyaretlerinin Yapılması vb. |
* |
* |
* |
* |
|
|||
Ailesiyle birlikte il içi kültür turu |
Edirne Belediyesi Kültür Turu Etkinliği |
* |
* |
* |
* |
Edirne Belediyesi |
Etkinlik Türü |
Etkinlik Adı |
Etkinlik İçeriği |
Etkinliğin Uygulanacağı Eğitim Kademesi |
Etkinliği Koordine Edecek Birim |
İş Birliği Yapılacak Kurum Ya da Kuruluşlar |
Etkinlik Tarihi ve Süresi |
|||||
Okul Öncesi |
İlkokul |
Ortaokul |
Ortaöğretim |
||||||||
|
Fidan dikimi veya fidan bakımı |
Çocukların fidan dikimi etkinlikleri |
* |
* |
* |
* |
Temel Eğitim |
|
18-22 Kasım 2019 |
|
|
Saksı bitkisi yetiştirme |
Çocukların saksı bitkisi yetiştirme etkinlikleri |
* |
* |
* |
* |
|
|
||||
|
Etkinlik Türü |
Etkinlik Adı |
Etkinlik İçeriği |
Etkinliğin Uygulanacağı Eğitim Kademesi |
Etkinliği Koordine Edecek Birim |
İş Birliği Yapılacak Kurum Ya da Kuruluşlar |
Etkinlik Tarihi ve Süresi |
||||||||||
|
Okul Öncesi |
İlkokul |
Ortaokul |
Ortaöğretim |
|||||||||||||
OKURYAZARLIK |
Hikâye yazma ve anlatma |
Edebi türlerin yazılması ve sergilenmesi |
* |
* |
* |
* |
Temel Eğitim |
|
18-22 Kasım 2019 |
|
|||||||
Hikâye dinleme, dinledikleri ilgili soruları cevaplama |
Edebi türler ile ilgili bilgi edinme, bunlar üzerine tartışma |
* |
* |
* |
* |
|
|
||||||||||
Kütüphane bilincinin artırılmasına yönelik geziler |
Edirne İl/İlçe Millet Bahçeleri (Merkez, İpsala, Küplü, Süloğlu, Havsa) ve Kütüphanelerin gezilmesi vb. |
* |
* |
* |
* |
Ortaöğretim
|
|
|
|||||||||
Kitap okuma, kitap okuyan arkadaşını/ aile bireyini dinleme |
Çocukların kitap okuma ve kitap üzerine tartışma etkinliği |
* |
* |
* |
* |
|
|
||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
Okuduğu kitapla ilgili sorular hazırlama, tanıtıcı metin yazma |
Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması |
* |
* |
* |
* |
Ortaöğretim |
|
18-22 Kasım 2019 |
|
||||||||
Türk dilinin korunmasına yönelik çalışmalar yapma |
Türk Dilinin korunmasına yönelik bireylerin duyarlı olmasını sağlamak için çocukların bilinçlendirilmesi |
* |
* |
* |
* |
Temel Eğitim |
|
|
|||||||||
15 Temmuz şehitlerine ve gazilerine mektup yazma |
15 Temmuz şehit ve gazi ailelerine mektup yazarak çocuklara vatan sevgisini kazandırma |
* |
* |
* |
* |
|
|
||||||||||
Etkili ve hızlı okuma |
Günlük kitap okuma saatleri oluşturma |
* |
* |
* |
* |
|
|
||||||||||
Kültürel bilinç ve ifade |
Kültürel bilincin artırılmasına yönelik etkinlikler |
* |
* |
* |
* |
|
|
||||||||||
Kitabevi, yayınevi ve yazar ziyaretleri |
İl/İlçe kitabevi, yayınevi ve yazar ziyaretleri |
* |
* |
* |
* |
|
|
||||||||||
|
Etkinlik Türü |
Etkinlik Adı |
Etkinlik İçeriği |
Etkinliğin Uygulanacağı Eğitim Kademesi |
Etkinliği Koordine Edecek Birim |
İş Birliği Yapılacak Kurum Ya da Kuruluşlar |
Etkinlik Tarihi ve Süresi |
|||||
|
Okul Öncesi |
İlkokul |
Ortaokul |
Ortaöğretim |
||||||||
SANATSAL FAALİYETLER |
Tiyatro oyunu ya da sinema film izleme |
İl/İlçe tiyatro ve sinema etkinliği |
* |
* |
* |
* |
Temel Eğitim
|
|
18-22 Kasım 2019 |
|
||
Enstrüman çalma, enstrüman tasarlama |
Enstrüman yapım yerlerinin ziyareti |
* |
* |
* |
* |
|
|
|||||
Müzik dinletisi |
İl/İlçe konserlere katılım |
* |
* |
* |
* |
|
|
|||||
Şiir dinletisi |
İl/İlçe şiir dinletilerine katılım |
* |
* |
* |
* |
|
|
|||||
Kısa film ya da belgesel senaryosu yazma |
İl/İlçe kısa film senaryo etkinliğine katılım |
|
* |
* |
* |
Ortaöğretim |
|
|
||||
Kısa film ya da belgesel çekme |
İl/İlçe kısa film etkinliğine katılım |
|
* |
* |
* |
|
|
|||||
Türkülerin hikâyesini araştırma, türküleri canlandırma ve söyleme |
Türkülerin hikâyelerinin sevdirilmesi amacıyla öğrencileri araştırmaya sevk etmek |
|
* |
* |
* |
|
|
|||||
Bir konseri canlı izleme |
İl/İlçe konserlere katılım sağlanması |
* |
* |
* |
* |
|
|
|||||
Resim teknikleri ve uygulamaları |
Görsel sanatlara olan ilgiyi artırmak için etkinliklere katılım sağlanması |
* |
* |
* |
* |
H.E.M. |
|
|||||
Taş boyama |
Görsel sanatlara olan ilgiyi artırmak için taş boyama etkinliğine katılımın sağlanması |
* |
* |
* |
* |
H.E.M. |
|
|||||
Kaligrafi, hat ve tezhip eğitimi |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Mizah yazarlığı ve karikatür çizimi |
Mizah ve karikatür dergilerinin incelenmesi ve çizim yapılması |
|
* |
* |
* |
|
|
|||||
Hadis konulu şiir, kompozisyon yazma |
Hadis konulu şiir ve kompozisyon yazımı etkinliklere katılım sağlanması |
|
* |
* |
* |
İl/İlçe Müftülükleri |
|
|||||
Kök değerler (adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik) ile ilgili aile büyükleriyle sohbet etme |
Toplumsal değerlerin çocuklara öğretilmesi için aile ve toplum bireyleri ile iletişim kurulması |
* |
* |
* |
* |
|
|
|||||
SPORTİF FAALİYETLER |
Sportif yarışmalara ve geleneksel çocuk oyunları faaliyetlerine katılma |
Gençlik Spor Müdürlüklerinin düzenlediği sportif etkinliklere katılımın sağlanması |
* |
* |
* |
* |
Ortaöğretim |
Gençlik Spor İl Müdürlüğü |
|
|||
Bir spor dalının kurallarını ve nasıl oynanacağını araştırma, edindiği bilgilere göre bu sporu yapma |
Gençlik Spor Müdürlüklerinin düzenlediği sportif etkinliklere katılımın sağlanması |
* |
* |
* |
* |
|
||||||
Bildiği bir çocuk oyununu arkadaşlarına veya aile bireylerine anlatma ve bu oyunu oynama |
Aile büyüklerinin çocuklara çocuk oyunlarını öğretmesi ve sevdirmesi vb. |
* |
* |
* |
* |
|
|
|||||
Yaşadığı ilin spor takımlarıyla buluşmalar |
İl/İlçe spor müsabakalarının izlenmesi |
* |
* |
* |
* |
Gençlik Spor İl Müdürlüğü |
|
|||||
|
Etkinlik Türü |
Etkinlik Adı |
Etkinlik İçeriği |
Etkinliğin Uygulanacağı Eğitim Kademesi |
Etkinliği Koordine Edecek Birim |
İş Birliği Yapılacak Kurum Ya da Kuruluşlar |
Etkinlik Tarihi ve Süresi |
|||||||
|
Okul Öncesi |
İlkokul |
Ortaokul |
Ortaöğretim |
||||||||||
|
ARAŞTIRMA VE GÖZLEM |
Seçtiği bir Türk büyüğü hakkında araştırma yapma |
Türk tarihine damga vurmuş şahsiyetlerin araştırılması |
|
* |
* |
* |
Ortaöğretim |
Kültür Turizm Müdürlüğü |
18-22 Kasım 2019 |
||||
|
Yaşadığı bölgedeki geleneksel, kültürel veya sanatsal değeri olan kaybolmaya yüz tutmuş meslekler ve el sanatları hakkında araştırma yapma |
Geleneksel meslekleri icra eden kişileri ve geleneksel ürünlerin sergilendiği yerlerin ziyaret edilmesi |
|
* |
* |
* |
Kültür Turizm Müdürlüğü, Esnaf ve Sanatkârlar Odası |
|||||||
|
Yakın çevresinden seçeceği bazı canlıları gözlemleme, gözlemlerini raporlaştırma, bu canlının yaşam süreçleriyle ilgili araştırma yapma |
Canlıların doğal ortamında gözlemlenmesi |
|
* |
* |
* |
Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü |
|||||||
|
Yaşanan doğa olaylarının sonucunda doğada oluşan değişimleri (Yağmur sonrası oluşan gökkuşağı, toprak ve bitkilerde oluşan değişiklikler, rüzgâr sonrası oluşan değişiklikler vb.) gözlemleme. |
Doğa olaylarının oluşumunu ve sonucunu gözlemlemek |
|
* |
* |
* |
Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü |
|||||||
|
Uzay ve uzaydaki cisimlerin gözlenmesi |
Çocukların evreni tanımaları için etkinliklere katılımları |
|
* |
* |
* |
Temel Eğitim |
Trakya Üniversitesi |
||||||
|
Çimlenme ve küflenmenin oluşumunu gözlemleme. |
Çocukların bitkileri izleme veçimlenme ile küflenme oluşumunu gözlemlemeleri |
* |
* |
* |
* |
Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü |
|||||||
OYUN OYNAMA VE BULMACA ÇÖZME |
Aile bireyleriyle çocuk oyunları (rota, kurtbaba vb.) oynama |
Aile bireylerinin çocuklarına oyunları öğretmesi |
* |
* |
* |
|
Temel Eğitim |
|
18-22 Kasım 2019 |
|||||
Nesne ve varlıkların sınıflandırılması ve gruplanması ile ilgili oyunlar oynama |
Aile bireylerinin çocuklarına oyunları öğretmesi |
* |
* |
* |
|
|
||||||||
Geleneksel Türk çocuk oyunları (beş taş, üç taş vb.) oynama |
Aile bireylerinin çocuklarına geleneksel Türk çocuk oyunlarını öğretmesi |
* |
* |
* |
* |
|
||||||||
Akıl ve zekâ oyunları (satranç, dama, mangala vb.) oynama |
Akıl ve zekâ oyunlarının araştırılması ve temin edilmesi |
|
* |
* |
* |
|
||||||||
Bulmaca (kakuro, sudoku, kare, çengel, kelime şifre bulma vb. ) çözme |
Akıl ve zekâ oyunlarının araştırılması ve temin edilmesi |
|
* |
* |
* |
|
||||||||
Ders içerikleriyle ilgili hazırlanmış çengel bulmacalar çözme |
Çengel bulmacaların incelenmesi ve çözlümesi |
|
* |
* |
* |
|
||||||||
|
Etkinlik Türü |
Etkinlik Adı |
Etkinlik İçeriği |
Etkinliğin Uygulanacağı Eğitim Kademesi |
Etkinliği Koordine Edecek Birim |
İş Birliği Yapılacak Kurum Ya da Kuruluşlar |
Etkinlik Tarihi ve Süresi |
||||
|
Okul Öncesi |
İlkokul |
Ortaokul |
Ortaöğretim |
|||||||
SOSYAL SORUMLULUK |
Sosyal sorumluluk projelerini araştırma
|
İl/İlçede sosyal sorumluluk projelerini araştırma |
|
* |
* |
* |
Temel Eğitim |
Aile Sosyal Politikalar Müdürlüğü |
18-22 Kasım 2019 |
||
Sosyal sorumluluk projelerine ve hayır kurumlarına gönüllü katılım sağlanması
|
İl/İlçede sosyal sorumluluk projelerine katılma |
|
* |
* |
* |
||||||
Toplum hizmeti çalışmaları
|
İl/İlçede toplumsal hizmet çalışmalarına katılma |
|
* |
* |
* |
||||||
GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ |
El göz koordinasyonunu geliştirme eğitimi |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Basit tamirat eğitimi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Günlük becerilerin (elbise katlama, elbise dolabını düzeltme, kullanmadığı eşyalarını ayırma, dikiş dikme, yoğurt mayalama vb.) kazandırılmasına yönelik çalışmalar |
Aile bireylerinin çocukların günlük ihtiyaçlarını gidermeye yönelik eğitim vermesi |
* |
* |
* |
* |
Temel Eğitim |
|
18-22 Kasım 2019 |
|||
Ulaşım araçlarını güvenli kullanma ve trafik adabı eğitimi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
El sanatları (kilim veya halı dokuma, nakış, iğne oyası vb.) faaliyetleri |
İl/İlçede el sanatları faaliyetlerine katılımın sağlanması |
|
* |
* |
* |
Temel Eğitim |
Halk Eğitim Merkezi |
18-22 Kasım 2019 |
|||
|
Etkinlik Türü |
Etkinlik Adı |
Etkinlik İçeriği |
Etkinliğin Uygulanacağı Eğitim Kademesi |
Etkinliği Koordine Edecek Birim |
İş Birliği Yapılacak Kurum Ya da Kuruluşlar |
Etkinlik Tarihi ve Süresi |
|||||
|
Okul Öncesi |
İlkokul |
Ortaokul |
Ortaöğretim |
||||||||
YARDIMLAŞMA |
Kendilerine yardım eden veyatakdir ettikleri kişilerin yardımsever davranışlarından yola çıkarak canlandırma yapma |
Kendilerine yardım eden veya çocukların takdir ettikleri kişilerin yardımsever davranışlarından yola çıkarak canlandırma yapması |
* |
* |
* |
|
Temel Eğitim |
|
18-22 Kasım 2019 |
|
||
Ebeveyn gözetiminde bir akrabasına ya da komşusuna ihtiyaç duyduğu bir konuda yardım etme
|
Yardımlaşmayı sağlamak |
* |
* |
* |
* |
|
|
|||||
Ebeveyn gözetimindesokak hayvanlarını ya da hayvan barınağındaki hayvanları besleme
|
Sokak hayvanlarının beslenmesi |
* |
* |
* |
* |
|
|
|||||
KARİYER PLANLAMA |
Mesleklerle ilgili araştırma yapma.
|
Çocukların hayalindeki mesleklerin araştırılmasını sağlamak |
|
* |
* |
* |
Esnaf ve Sanatkârlar Odası |
|
||||
Ebeveyn gözetimindebelirlediği meslekle ilgili bu mesleğin içerisindeki bireylerle röportaj yapma
|
Ebeveyn gözetiminde bir meslek sahibi ile röportaj yapılması
|
|
* |
* |
* |
18-22 Kasım 2019 |
|
|||||
AİLE GÜNÜ |
Anne veya babasıyla bir gün geçirme (çalışıyorsa iş yerine gitme)
|
Çocukların anne ve babaları ile bir gün geçirmesinin sağlanması |
* |
* |
* |
* |
|
|
||||